KESKIVIIKKOAJOT
ETUSIVU
UUTISET
CLASSIC-AJOJA
2017 Classic-ajo
2016 Classic-ajo
2015 Classic-ajo näyttely
2014 Classic-ajo
2010 Clasic-ajo
2009 Classic-ajo
2009 Classic-ajo video
2008 Classic-ajo
2018 Classic-ajo
2019 Classicajo
YHTEYSTIEDOT
RY
2020 hallitus
Keitä me olemme?
Yhdistyksen alkuvaiheita
Yhdistyksen säännöt
VALOKUVIA
VALOKUVA-ALBUMI
classic_2015_päivi_falck
Classic-ajo 2011 valokuvia 2.
Classic-ajo 2011 Video
Classic-ajo 2010_kuvat
Classic-ajo 2010 valokuvia Visamies
Classic-ajo 2009 video
Classic-ajo 2008 Töllin myllyllä
classicajo_2016
Jyväskylän Rompe 14.1.2016
Classicajo_2017
Påminne_170816
Vuosikokous_180314
KESKIVIIKKOAJOT
2017 Keskiviikkoajot
Keskiviikkoajot_2018
Keskiviikkoajot_2019
Keskiviikkoajot_2020
Keskiviikkoajot_2021
JAOSTOT
KALENTERI
JÄSENHAKEMUS
LINKKIPANKKI
Anna vinkki
Classic Motor Show Bremen
Linkkejä... kesken
TALKOOT
Tulossa
Classic ajo 2021
Yhdeksästoista Länsi-Uudenmaan Classic ajo 2021 Säänhaltija suosi tämänvuotista Classic -ajoa, joka alkoi 24.5. 2021 aamulla Lohjan jäähallin pysäköintialueelta. Opasteet ohjasivat Rajavartioston kadulta kantatie 25 alitse Ratakadulle Lohjan aseman suuntaan, josta käännyimme Nummentielle ja Kirkkokentän kautta Karstuntietä Sammattiin josta sorapintainen Haukantie johti Lahnajärvelle. Ajo jatkui vanhaa Turuntietä, josta käännyimme Suomusjärvelle päin ja Rautsuolle johtavaa soratietä Kiskon suuntaan. Toijassa oli vajaan tunnin tauko. Toijasta ajoimme tietä 186 Inkoon suuntaan, Karjalohjan risteyksestä käännyimme oikealle Antskogintielle. Reilun kahden kilometrin ajon jälkeen käännyimme vasempaan tielle 1015 Karjaalle, Karjaan Shellin risteyksestä ajoimme kantatie 25:ttä kohti Tammisaarta. Kantatieltä käännyimme kohti Snappertunaa ja Fagervikin kautta Inkoon asemalle, joka oli yhdeksännentoista Classic-ajon päätepiste. Ajon päätteeksi palkittiin seuraavat osanottajat: Kaksitahtipyörä Hannu Ahtela, Brittipyörä Juha Huusari, vanhin osanottaja Mauri Lönnqvist, paras ajoneuvo/asu Pauli Lahti ja naisosanottaja Karoliina Forsström. Erilaisia pyöriä ilmestyi päätepaikalle 39. Kaikki pyörien omistajat eivät olleet Nostalgiamotoristien jäseniä, sillä ajo oli vapaa kunhan ajokki oli mallia 66 tai vanhempi. Osanottajia oli Hangosta, Porvoosta ja Tampereelta. Eksoottisin pyörä, jonka bongasin Toijassa, oli todellinen outolintu, viisisataakuutioisella Matclessin moottorilla varustettu Rickman Metisse scrambler. Taukopaikalta lähdettäessä oli parilla osanottajalla pieniä käynnistysvaikeuksia. Vain yhtä ajokkia jouduttiin tuomaan huoltoautolla, jota kuljetti Pertti Sorvari, Eeva Kaarina Väänäsen avustamana. Loppumatkan ajoin kärkijoukon kuudentena, viidestä edellä menevästä pyörästä neljä oli kaksitahtisia. Aina kun tuli hiemankin nousua niin jopa oli lounaissuomi sinisenä vajaatahtisten ilmoille päästämästä savusta, jota oma ajokkini vielä täydensi. Viidentenä letkassa edelläni ajanut Aimo Hieta koukkasi jossakin kohtaa levikkeelle henkeä vetämään. Jäljempänä tulevat joutuivat pitämään pitkän hajuraon jo pelkästään silmien kirvelyn vuoksi. Muuten ajo sujui poutasäässä ilman ongelmia. Järvien lisäksi vettä näkyi ainoastaan jossain Snappertunan seutuvilla, jossa tie oli muutaman metrin matkalta märkä. Itselleni tästä reitistä, jonka olivat suunitelleet Aimo Hieta, Arto Varelius ja Pauli Lahti, jäi Jawa 354-06/344:llä suoritetusta ”minirautaperseajosta” kivat muistot. Jawan mittari näytti matkaa kertyneen kaikkiaan 184 km palatessani mökille Karjalohjalle. Erkki Lahtinen Kuvateksti: Harvinainen viisisataakuutioinen Rickman Metisse Scrambler Matclessin moottorilla.
Kloori
KESKIVIIKKOAJOT
ETUSIVU
UUTISET
CLASSIC-AJOJA
2017 Classic-ajo
2016 Classic-ajo
2015 Classic-ajo näyttely
2014 Classic-ajo
2010 Clasic-ajo
2009 Classic-ajo
2009 Classic-ajo video
2008 Classic-ajo
2018 Classic-ajo
2019 Classicajo
YHTEYSTIEDOT
RY
2020 hallitus
Keitä me olemme?
Yhdistyksen alkuvaiheita
Yhdistyksen säännöt
VALOKUVIA
VALOKUVA-ALBUMI
classic_2015_päivi_falck
Classic-ajo 2011 valokuvia 2.
Classic-ajo 2011 Video
Classic-ajo 2010_kuvat
Classic-ajo 2010 valokuvia Visamies
Classic-ajo 2009 video
Classic-ajo 2008 Töllin myllyllä
classicajo_2016
Jyväskylän Rompe 14.1.2016
Classicajo_2017
Påminne_170816
Vuosikokous_180314
KESKIVIIKKOAJOT
2017 Keskiviikkoajot
Keskiviikkoajot_2018
Keskiviikkoajot_2019
Keskiviikkoajot_2020
Keskiviikkoajot_2021
JAOSTOT
KALENTERI
JÄSENHAKEMUS
LINKKIPANKKI
Anna vinkki
Classic Motor Show Bremen
Linkkejä... kesken
TALKOOT
Tulossa
Classic ajo 2021
Yhdeksästoista Länsi-Uudenmaan Classic ajo 2021 Säänhaltija suosi tämänvuotista Classic -ajoa, joka alkoi 24.5. 2021 aamulla Lohjan jäähallin pysäköintialueelta. Opasteet ohjasivat Rajavartioston kadulta kantatie 25 alitse Ratakadulle Lohjan aseman suuntaan, josta käännyimme Nummentielle ja Kirkkokentän kautta Karstuntietä Sammattiin josta sorapintainen Haukantie johti Lahnajärvelle. Ajo jatkui vanhaa Turuntietä, josta käännyimme Suomusjärvelle päin ja Rautsuolle johtavaa soratietä Kiskon suuntaan. Toijassa oli vajaan tunnin tauko. Toijasta ajoimme tietä 186 Inkoon suuntaan, Karjalohjan risteyksestä käännyimme oikealle Antskogintielle. Reilun kahden kilometrin ajon jälkeen käännyimme vasempaan tielle 1015 Karjaalle, Karjaan Shellin risteyksestä ajoimme kantatie 25:ttä kohti Tammisaarta. Kantatieltä käännyimme kohti Snappertunaa ja Fagervikin kautta Inkoon asemalle, joka oli yhdeksännentoista Classic-ajon päätepiste. Ajon päätteeksi palkittiin seuraavat osanottajat: Kaksitahtipyörä Hannu Ahtela, Brittipyörä Juha Huusari, vanhin osanottaja Mauri Lönnqvist, paras ajoneuvo/asu Pauli Lahti ja naisosanottaja Karoliina Forsström. Erilaisia pyöriä ilmestyi päätepaikalle 39. Kaikki pyörien omistajat eivät olleet Nostalgiamotoristien jäseniä, sillä ajo oli vapaa kunhan ajokki oli mallia 66 tai vanhempi. Osanottajia oli Hangosta, Porvoosta ja Tampereelta. Eksoottisin pyörä, jonka bongasin Toijassa, oli todellinen outolintu, viisisataakuutioisella Matclessin moottorilla varustettu Rickman Metisse scrambler. Taukopaikalta lähdettäessä oli parilla osanottajalla pieniä käynnistysvaikeuksia. Vain yhtä ajokkia jouduttiin tuomaan huoltoautolla, jota kuljetti Pertti Sorvari, Eeva Kaarina Väänäsen avustamana. Loppumatkan ajoin kärkijoukon kuudentena, viidestä edellä menevästä pyörästä neljä oli kaksitahtisia. Aina kun tuli hiemankin nousua niin jopa oli lounaissuomi sinisenä vajaatahtisten ilmoille päästämästä savusta, jota oma ajokkini vielä täydensi. Viidentenä letkassa edelläni ajanut Aimo Hieta koukkasi jossakin kohtaa levikkeelle henkeä vetämään. Jäljempänä tulevat joutuivat pitämään pitkän hajuraon jo pelkästään silmien kirvelyn vuoksi. Muuten ajo sujui poutasäässä ilman ongelmia. Järvien lisäksi vettä näkyi ainoastaan jossain Snappertunan seutuvilla, jossa tie oli muutaman metrin matkalta märkä. Itselleni tästä reitistä, jonka olivat suunitelleet Aimo Hieta, Arto Varelius ja Pauli Lahti, jäi Jawa 354-06/344:llä suoritetusta ”minirautaperseajosta” kivat muistot. Jawan mittari näytti matkaa kertyneen kaikkiaan 184 km palatessani mökille Karjalohjalle. Erkki Lahtinen Kuvateksti: Harvinainen viisisataakuutioinen Rickman Metisse Scrambler Matclessin moottorilla.